آموزش ساخت بازی شیر یا خط با پایتون یک آموزش کوتاه و جذاب برای تمرین پایتون میباشد .
بازی شیر یا خط یک بازی ساده و سرگرم کننده است که میتونید به راحتی اجرا کنید ، در ابتدا به یک مقدمه خیلی کوتاه در مورد بازی میپردازیم بعد به سراغ کد پروژه میریم.
بازی شیر یا خط
قبل از بازی هر بازیکن یک طرف سکه را انتخاب میکنید و سپس به هوا پرتاب میشود ، برنده بازی کسی است که سمت سکه را درست حدس زده باشد ، الان میخایم این پروژه رو به صورت کدنویسی اجرا کنیم و به جای چرخش سکه از احتمالات کدنویسی استفاده کنیم.
مقدمه آموزش ساخت بازی شیر یا خط با پایتون
در این مینی پروژه ما از کتابخانه random استفاده میکنیم که به ما کمک میکند اعدادی تصادفی بدون دخالت ما ایجاد کند.
- فراخوانی کتابخانه random
- در تابع اصلی def main ، در ابتدا از کاربر ورودی را میگیریم که سمت سکه را انتخاب کند.
- انتخاب تصادفی شیر یا خط توسط کامپیوتر
- تعیین برنده
print(“برنده شدید”)
else:
print(“باختی!”)
main()
- کد دوم بدون اعلام برنده
ComputerChoice=random([“shir”,”khat”])
if CompterChoice==”shir”:
print(“نتیجه سکه انداختن شما : شیر!”)
else:
print(“نتیجه سکه انداختن شما : خط)
main()
- میتونید تصاویر شیر یا خط رو به پروژه اضافه کنید و پس از هر پرتاب سکه ، تصویر مرتبط رو بیاره
- میتونید به کاربر اجازه بدین تا تعداد دفعات بازی رو تعیین کنه
- میتونید آمار بازی رو ذخیره کنید و در نهایت به کاربر نشون بدین
در صورتی که با پایتون علاقه مند باشید ، تیم ما در حال برگزاری دوره آموزش پایتون در تبریز به صورت حضوری با تدریس مهندس امیرحسین اسدزاده هست ، اگه مایل باشین در کلاس ها شرکت کنید و با شرایط دوره آشنا بشین میتونید به لینک زیر مراجعه کنید.
بدون نظر